EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ابراز نگرانی شدید فدراسیون از هدف قرار گرفتن خبرنگاران در غزه
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  از گزارش‌های مبنی بر هدف قرار دادن عمدی روزنامه‌نگاران توسط نیروهای اسرائیلی در غزه به شدت ابراز نگرانی کرد: «ما این ادعا را در چندین شهادت شخصی از روزنامه‌نگاران در محل، و همچنین گزارش‌های سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین و از پلتفرم‌های خبری مانند الجزیره و عرب جدید شنیده‌ایم. تعداد تلفات روزنامه‌نگاران در غزه پس از سه هفته درگیری، بسیار بالا است. اگر این نتیجه یک سیاست عمدی باشد، آنگاه هر مرگ جنایت جنگی محسوب خواهد شد. فدراسیون از دولت اسرائیل می‌خواهد تا سیاست‌های خود را در رابطه با حفاظت از جان غیرنظامیان روشن کند و توضیح دهد که چه اقداماتی برای اطمینان از رعایت قوانین تعامل انجام می‌دهد.»

تیم داوسون، معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز در این رابطه گفت: «این باور عمومی در میان روزنامه‌نگاران غزه وجود دارد که آنها و خانواده‌هایشان عمداً هدف قرار می‌گیرند. در فضای تب و تاب جنگ، ضروری است که دولت اسرائیل به این اتهامات پاسخ دهد و خود را متعهد به حفاظت از امنیت خبرنگاران در آینده کند.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس، فدراسیون از نزدیک با سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی برای راستی‌آزمایی اطلاعات و مستندسازی قتل‌های روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ همکاری می‌کند.






کارت

کارت