EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعداد خبرنگاران کشته شده در غزه به دستکم سیزده نفر رسید
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲

در جریان عملیات نظامی بین حماس و اسرائیل در نوار غزه، حداقل سیزده روزنامه‌نگار فلسطینی کشته، تعدادی زخمی و تعدادی دیگر مفقود شده‌اند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین، کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

«آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: « با کارکنان رسانه‌ در مناطق درگیری مسلحانه باید مانند غیرنظامیان رفتار و از آنان محافظت شود. آنان باید بتوانند کار خود را بدون مداخله انجام دهند. فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می‌توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

در ساعات اولیه هفتم اکتبر، حماس حمله بی‌سابقه ای را در جنوب اسرائیل آغاز کرد. در پاسخ، اسرائیل با حملات هوایی بر روی نوار محاصره شده غزه تلافی کرد و رسماً به حماس اعلام جنگ کرد.

خبرنگاران کشته شده: علاوه بر پنج‌نفری که اسامی آنان در خبرهای قبلی اعلام شد، کشته شدن هشت روزنامه‌نگار دیگر به نام‌های محمد جرغون، اسعد شملاخ، محمد فایز یوسف، احمد شهاب، حسام مبارک، عبدالهادی حبیب، محمد بلوشا و عصام بهار در فاصله هفتم تا هفدهم اکتبر توسط سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) تأیید شده است. تعدادی از خبرنگاران نیز مجروح یا مفقود شده‌اند.

فدراسیون در حال راستی آزمایی اطلاعات مربوط به سایر روزنامه‌نگارانی است که ممکن است از آغاز جنگ کشته شده باشند.






کارت

کارت