EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


در حمله اسرائیل یک خبرنگار رویترز کشته و شش خبرنگار دیگر زخمی شدند
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲

عصام عبدالله، فیلمبردار رویترز، سیزدهم اکتبر هنگامی که در جنوب لبنان مشغول تصویربرداری بود، در حمله اسرائیل کشته شد. شش خبرنگار دیگر از الجزیره، خبرگزاری فرانسه و رویترز نیز در همین حادثه در نزدیکی شهر الما الشعب در نزدیکی مرز اسرائیل زخمی شدند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران لبنان، قتل عبدالله را محکوم کردند و از مقامات خواستند تحقیقات کاملی را آغاز کنند. فدراسیون تاکید کرد که جنایات علیه روزنامه‌نگاران نباید بدون مجازات بماند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «ما در غم از دست دادن همکارمان عصام عبدالله سوگواریم و به عزیزان وی تسلیت می‌گوییم. من این حمله اسرائیل علیه روزنامه‌نگاران در لبنان را به شدت محکوم می‌کنم. همه روزنامه‌نگاران در آن منطقه به‌وضوح با ژاکت‌ها و کلاه‌های ضد گلوله «پرس» قابل شناسایی اند. در این شرایط که جنگ به جنوب لبنان کشیده شده است، این همکاران به دلیل روزنامه‌نگار بودن مورد هدف قرار گرفتند.»

رویترز در بیانیه‌ای درباره این حادثه اعلام کرد: «ما فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر هستیم و با مقامات منطقه همکاری می‌کنیم. عبدالله فیلمبردار بخشی از تیم خبرگزاری در جنوب لبنان بود.» به گفته رویترز، دو خبرنگار این خبرگزاری نیز زخمی شدند که پس از مداوا از بیمارستان مرخص شده‌اند. دو خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند. یکی از خبرنگاران زخمی که برای خبرگزاری فرانسه کار می‌کند، گفت که این گروه در گلوله باران مرزی گرفتار شده است. الجزیره نیز تایید کرد که دو خبرنگار آنها نیز در میان مجروحان هستند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ارتش اسرائیل در ۱۴ اکتبر، گفت: «ما از مرگ این روزنامه‌نگار بسیار متاسفیم.»






کارت

کارت