EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعلیق یک مدیر مسئول روزنامه در نامیبیا
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲

جاناتان بیوکز، مدیرمسئول روزنامه دولتی «عصر جدید»، در دوم اکتبر پس از انتشار سرمقاله‌ای در انتقاد از دستگاه قضایی نامیبیا از کار تعلیق شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه حرفه‌ای رسانه‌های نامیبیا(NAMPU)  اخراج بیوکز از کار را «حمله عمدی به آزادی رسانه» نامیدند و ضمن محکومیت این اقدام، از مقامات نامیبیا خواستند تا او را فوراً به سر کار بازگردانند و گزارش شفافی از دلایل تعلیق او ارائه دهند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حمایت از این روزنامه‌نگار تعلیق‌شده گفت: «وقتی روزنامه‌نگاران به دلیل نظراتی که بیان می‌کنند تعلیق می‌شوند، این به وضوح یک حمله به آزادی رسانه است. بیوکز هیچ تخلفی مرتکب نشده است و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است. تلاش برای جلوگیری از کار او نقض حق شهروندان نامیبیا برای دسترسی بدون محدودیت به اطلاعات است.»

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط اتحادیه حرفه‌ای رسانه‌های نامیبیا، بیوکز در تاریخ دوم اکتبر، بدون اتهام رسمی از سمت خود تعلیق شد.

به گزارش رسانه‌ها کریستف مالتسکی، مدیر اجرایی این نشریه، اطلاعات بیشتری را فاش نکرد و تاکید کرد که این یک «مسئله داخلی» است. با این حال، اتحادیه در بیانیه خود تأکید کرد که این تعلیق به دلیل مطالب سرمقاله اخیر تحت عنوان «به دستگاه قضایی پنهان‌کار، اعتمادی نیست» که مقاله‌ای انتقادی نسبت به سیستم قضایی بود، اعمال شده است.






کارت

کارت