EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲

سیزده اتحادیه و انجمن بین‌المللی و اروپایی از جمله فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) در بیانیه‌ای به نمایندگی از چندصد هزار نویسنده، مجری، هنرمند و دیگر تولیدکنندگان محتوای خلاق، از نهادهای اتحادیه اروپا خواستند که بر روی مقررات متعادلی درباره هوش مصنوعی به توافق برسند. در حالی که مذاکرات مربوط به قانون هوش مصنوعی وارد مرحله نهایی خود می‌شود، سازمان‌های امضاکننده زیر بر نیاز اساسی به رویکردی انسان‌محور برای تنظیم مقرراتی که به حقوق اساسی انسان‌ها احترام می‌گذارد، تاکید کردند.

بسیار مهم است که بدانیم فناوری هوش مصنوعی در کنار مزایای بسیار زیادش، چندین خطر را برای جوامع خلاق ما به همراه دارد:

اول اینکه آثار، صداها و تصاویر اعضای ما اغلب بدون اطلاع و رضایت آنها برای تولید محتوا استفاده می‌شود که در برخی موارد ممکن است به اعتبار شخصی و حرفه‌ای آنها لطمه بزند. علاوه بر این، این خطر وجود دارد که کار آنها دستکاری شود و آنها را مجبور به رقابت با نسخه‌های مشابه دیجیتالی خود کند که پیامدهای اقتصادی وخیمی دارد. همچنین خطر اجتماعی گسترده‌تری نیز وجود دارد، زیرا ممکن است افراد محتوایی را که نتیجه تولید یا دستکاری هوش مصنوعی است، حاصل خلاقیت انسانی بپندارند. این فریب می‌تواند پیامدهای منفی گسترده‌ای از جمله از بین رفتن اعتماد به اصالت محتوای دیجیتال داشته باشد.

باید اطمینان حاصل شود که رضایت آگاهانه و پاداش منصفانه در رابطه با ورودی و خروجی (محتوا و نتایج) به طور مؤثر اجرا می‌شود. قانون هوش مصنوعی باید تعهدات دقیق برچسب‌گذاری را برای همه توسعه‌دهندگان ایجاد کند و به عموم مردم در مورد این واقعیت هشدار دهد که آنچه که تماشا می‌کنند، گوش می‌کنند یا می‌خوانند توسط هوش مصنوعی تغییر یا تولید شده است.

ما از نهادهای اروپایی می‌خواهیم که بر روی یک مقررات متوازن به توافق برسند که نه تنها با پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی سازگار است، بلکه خلاقیت اصیل انسانی را در جوامع ما ارتقا می‌دهد و حقوق و معیشت نویسندگان و هنرمندانی را که ما نمایندگی می‌کنیم، حفظ می‌کند.






کارت

کارت