EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله مهاجمان ناشناس به خانه یک روزنامه‌نگار ارشد در پاکستان
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

خانه اعظم چودری، روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی و رئیس باشگاه مطبوعاتی لاهور توسط چهار مهاجم ناشناس مورد حمله قرار گرفت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) این حمله را محکوم کردند و از مقامات محلی خواستند که تحقیقات فوری در مورد این حادثه انجام دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «گزارش‌های حمله به خانه روزنامه‌نگار اعظم چودری عمیقاً نگران‌کننده است و نباید اجازه داد که عاملان جنایات علیه روزنامه‌نگاران، بدون مجازات فرار کنند. فدراسیون این حادثه را محکوم می‌کند و از مقامات پاکستانی می‌خواهد که تحقیقات فوری و شفاف در مورد حمله ادعایی انجام دهند.»

جی.ام.جمالی رئیس اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان و رعنا عظیم دبیرکل این اتحادیه نیز از مقامات پلیس و دولت ایالتی خواستند که مجرمان را دستگیر و امنیت اعظم چودری را تامین کنند.

در غروب شانزدهم سپتامبر، یک گروه چهار نفره از افراد ناشناس وارد خانه چودری در لاهور شدند. مهاجمان که متوجه شدند این روزنامه‌نگار در خانه نیست، به پسر چودری حمله کردند و سعی کردند به داخل خانه نفوذ کنند. تجمع جمعیت در منطقه، باعث شد مهاجمان از صحنه فرار کنند.

چودری که در ماه ژوئیه، ساعاتی پس از پرسش از مریم اورنگ زیب وزیر اطلاعات وقت درباره نگرانی‌های آزادی مطبوعات، از تلویزیون دولتی پاکستان (PTV) اخراج شد، معتقد است که این حمله با مقالات او که در آن‌ها تصرف جنایتکارانه زمین را افشا کرده بود، مرتبط است.

در واکنش به این حمله؛ اعضای اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان، روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها در هجدهم سپتامبر تظاهراتی در سطح کشور برگزار کردند و از مقامات خواستند تا علیه مسئولان این حمله اقدام کنند. آنان تأکید کردند که این حمله، توهین به جامعه رسانه‌ای پاکستان است.






کارت

کارت