EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


برگزاری آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات انتسابی ژینا مدرس‌گرجی
جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات انتسابی ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار  و فعال حقوق زنان روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه برگزار شد.

بر اساس گزارش‌ها این جلسه  از ساعت ۹ صبح و با حضور جوامیر عبداللهی و شورش توحیدی وکلای خانم مدرس‌گرجی در دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد.

ژینا مدرس‌گرجی روز دوشنبه ٢١ فروردین ١۴٠٢، توسط نیروهای اداره اطلاعات در مسیر برگشت از کتاب‌فروشی محل کارش به منزل ربوده شد و سیزدهم تیرماه با قید وثیقه سنگین ۵ میلیارد تومانی به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

در آخرین جلسه دادگاه، وکلای این روزنامه‌نگار از بابت اتهامات انتسابی «همکاری با دولت متخاصم»، «نشر اکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیتی ملی» از طریق تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونی به دفاع پرداختند.

پیش از این نیز خانم مدرس گرجی اسفندماه گذشته بازداشت و به اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی و عضویت در آن متهمم شده بود.

گفتنی است ژینا مدرس گرجی  در آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در روز  ۳۰ شهریور بازداشت شده بود.

وی متعاقب ۴۰ روز بازداشت در بند زنان زندان سنندج، روز ۸ آبان سال گذشته با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

 

 






کارت

کارت