EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمیده گودرزی خبرنگار حوادث روزنامه ایران اخراج شد
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

حمیده گودرزی، روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه حوادث روزنامه ایران که در حین کار به دلیل فشارهای عصبی فلج شده بود، از این روزنامه اخراج شد.

بر اساس گزارش‌ها خانم گودرزی که از سال ۱۳۸۶ به عنوان خبرنگار بخش حوادث مشغول به فعالیت بود در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا گفت: «۱۵ سال در روزنامه ایران کار کردم. بعد از آنکه فلج شدم قطع همکاری نکردند و تا اواخر سال گذشته در روزنامه ماندم. کم نگذاشتم و تمام سعی‌ام این بود که معلولیتم تأثیری روی کارم نگذارد. تیمِ جدید که آمد، بعد از ۱۵ سال کار اخراجم کردند. گفتند قرارداد جدید نمی‌بندیم، فقط۱۰ ماه تا بازنشستگی‌ام مانده بود.»

خانم حمیدی که به دلیل بیماری و بیکاری با مشکلات عدیده‌ای روبروست در خصوص علت اخراج خود گفت: «بودجه را بهانه کرده‌اند؛ یک ساختمان قدیمی را هر چند وقت یکبار تغییر دکوراسیون می‌دهند و کلی پول بابتش خرج می‌کنند، آنوقت حقوقِ ۸ – ۷ میلیون تومانیِ ما بودجه را می‌خورد؟! اگر بودجه ندارند، چرا نیروی جدید آورده‌اند؟»

حمیده گودرزی، ۴۷ساله است و از سال ۸۶ کارش را به عنوان خبرنگار بخش حوادث در روزنامه‌ی ایران آغاز کرد. روایتِ او را شاید بتوان تلخ‌ترین روایتِ این اخراج‌ها دانست. حمیده در سالِ ۹۴ یک شبه فلج می‌شود. پزشکان یکی از مهم‌ترین دلایلِ بیماریِ او را فشارِ اعصاب و روان می‌دانند. خودش می‌گوید سال‌ها کارِ پُرفشار و استرس‌زا در سخت‌ترین سرویسِ روزنامه‌ی ایران و مواجهه‌ی هر روزه با حوادثِ دردناک، در ابتلایش به این بیماری بی‌تأثیر نبوده است.

«۱۵ سال در روزنامه ایران کار کردم. بعد از آنکه فلج شدم قطع همکاری نکردند و تا اواخر سال گذشته در روزنامه ماندم. کم نگذاشتم و تمامِ سعی‌ام این بود که معلولیتم تأثیری روی کارم نگذارد. تیمِ جدید که آمد، بعد از ۱۵ سال کار اخراجم کردند. گفتند قرارداد جدید نمی‌بندیم، فقط۱۰ ماه تا بازنشستگی‌ام مانده بود.»

این نخستین بار نیست که روزنامه ایران دست به اخراج یک خبرنگار باسابقه به دلیل مواضع انتقادی غیرهمسو می‌زند.

پیش از این نیز نسرین خادمی دیگر روزنامه‌نگار ایران نیز از کار خود در این روزنامه اخراج شده بود.

 






کارت

کارت