EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک روزنامه‌نگار در پرو توسط مافیا تهدید به مرگ شد
سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

مانوئل کالوکیسپ، روزنامه‌نگار، هنگام تهیه گزارش از منطقه‌ای در جنگل‌های آمازون، تهدید به مرگ شد. گزارش‌های او از منطقه، درباره این است که چگونه مافیا با برخی از مقامات دولتی همدست است و چگونه آن‌ها مرتکب جنایت می‌شوند و منابع طبیعی را تخریب می‌کنند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران این اعمال خشونت‌آمیز را محکوم کرد و خواستار اقدامات حفاظتی برای کالوکیسپ و تحقیقات فوری در این زمینه شد. فدراسیون از مقامات پرو خواست تا تحقیقات مؤثری را برای روشن شدن حقایق مرتبط با این گزارش‌ها انجام دهند و متعهد شوند که شرایط لازم برای انجام کار روزنامه‌نگاری را با امنیت جانی، آزادی بیان و دسترسی مورد نیاز، تضمین کنند.

معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با تأکید بر شجاعت کالوکیسپ در انجام وظایف روزنامه‌نگاری، در حمایت از او گفت: «اگر مانوئل مجبور به ترک این منطقه شود، احتمالاً تنها صدایی را که جرأت دارد از جنایات سازمان‌یافته و  اقدامات مافیاها صحبت کند، از دست می‌دهیم و این ناراحت کننده است زیرا در نهایت می‌بینیم که روزنامه‌نگاری محلی کاملاً ناممکن شده است.»

مانوئل کالوکیسپ، روزنامه‌نگار نشریه ال‌کامریکو(El Comercio) ، هنگام پوشش خبری بسته‌شدن جاده توسط کارگران پروژه غیرقانونی استخراج معدن در منطقه مادره ده دیو تهدید شد. او بارها از سوی مافیاها در معرض تهدید به قتل قرار داشته است.






کارت

کارت