EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تشکیل پرونده کیفری علیه چهار روزنامه‌نگار در هند
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

به دنبال انتشار گزارشی در تحلیل ناآرامی‌های جاری، پلیس ایالت مانیپور در شرق هند علیه چهار روزنامه‌نگار مرتبط با انجمن سردبیران هند، از جمله رئیس این انجمن، اتهاماتی را مطرح کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  ثبت پرونده‌های خودسرانه علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کرد و از مقامات محلی خواست که بلافاصله همه اتهامات را پس بگیرند: «انتشار گزارشی در تحلیل بافت پیچیده رسانه‌ای، نباید با مجازات قانونی مواجه شود. اگر دولت مانیپور با محتوای گزارش مشکل قانونی دارد، باید به جای آزار و اذیت روزنامه‌نگاران با اتهامات خودسرانه و ارعاب آمیز، آن را از طریق دادرسی غیرکیفری مورد بحث قرار دهد. فدراسیون از وزیر ارشد و سایر مقامات ایالتی می‌خواهد تا فوراً تمام اتهامات علیه روزنامه‌نگاران را پس بگیرند.»

پلیس ایالت مانیپور به دنبال انتشار گزارشی توسط انجمن سردبیران هند(EGI)  که در آن نقش رسانه‌ها در ناآرامی‌های اخیر این منطقه را تحلیل می‌کرد، در چهارم سپتامبر پرونده‌ای کیفری علیه چهار روزنامه نگار ارشد ثبت کرد. بیرن سینگ، وزیر ارشد ایالت نیز مدعی شد که این گزارش باعث «برانگیختن درگیری‌ها» خواهد شد.

انجمن سردبیران هند در یک بیانیه رسمی، از اظهارات وزیر ارشد ایالت ابراز نگرانی کرد و از مقامات خواست تا پرونده‌های ثبت شده علیه اعضایش را پس بگیرند.

از زمان وقوع خشونت در ماه می امسال، حداقل صد و شصت نفر در مانیپور کشته و هزاران نفر آواره شده‌اند. علاوه بر محدودیت‌های اینترنتی که توسط دولت ایالتی برای بیش از چهار ماه اعمال شده و دامنه و کیفیت پوشش خبری در این منطقه را محدود کرده است، افزایش حضور نیروهای امنیتی به آزار و اذیت و حمله به چندین روزنامه‌نگار منجر شده است.






کارت

کارت