EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دو حمله به روزنامه‌نگاران بنگلادشی در یک روز
پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲

دو روزنامه نگاردر دو رویداد جداگانه، توسط کسانی که گفته می‌شود اعضای سازمان سیاسی دانشجویی چاترا لیگ بنگلادش (BCL) بوده‌اند، مورد حمله قرار گرفتند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  این حملات را محکوم کرد و از مقامات خواست که تحقیقات فوری در مورد این حوادث انجام دهند. به گفته فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: «شاخه‌های دانشگاهی احزاب مسئول روند فزاینده تعرض، تهدید و سوء استفاده علیه روزنامه‌نگاران دانشگاهی و کارکنان رسانه‌ها در بنگلادش بوده‌اند.»

طبق گزارش‌ها روز بیست‌ویکم اوت چند فعال دانشگاهی به آصف الامین، خبرنگار رسانه دانشگاهی یونایتد نیوز بنگلادش و دانشجوی مطالعات رسانه‌ای دانشگاه جهانگیرنگار حمله کردند. گفته می‌شود مهاجمان وابسته به شاخه چاترا لیگ این دانشگاه هستند. ریاست دانشگاه اطلاع از این رویداد را رد کرده است.

در رویدادی جداگانه، نایان مریدها خبرنگار محلی در منطقه پاتواخالی ، عصر روز بیست‌ویکم اوت هنگام بازگشت به باشگاه مطبوعاتی خود مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد. گروهی از مردان که ظاهراً اعضای یک شعبه محلی چاترا لیگ هستند، شروع به توهین لفظی و سپس حمله به این روزنامه‌نگار کردند. این حمله بیش از یک ماه پس از انتشار مقاله‌ای رخ داد که جزئیات «تجارت سازمانی» رئیس چاترا لیگ در پاتواخالی را شرح می‌داد. به گزارش دیلی استار، مریدها در بیمارستان کالج پزشکی پاتواخالی تحت درمان است.

چاترا لیگ یک سازمان سیاسی دانشجویی در بنگلادش است. این حزب به عنوان شاخه دانشجویی عوامی لیگ، حزب حاکم بنگلادش، فعالیت می‌کند.

انجمن روزنامه‌نگاران بنگلادش  (BMSF)و شبکه همبستگی رسانه‌ای جنوب آسیا (SAMSN) نیز این حمله را محکوم کردند واز مقامات خواستند اقدامات فوری علیه همه مسئولین این حملات انجام دهند.






کارت

کارت