EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ارسال پرونده نسیم سلطان‌بیگی به دادگاه تجدید نظر
پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست پرونده نسیم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان که سال گذشته و در جریان اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در دادگاه بدوی به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود، به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

روز چهارشنبه هشتم  شهریورماه خانم سلطان‌بیگی در صفحه شخصی خود از ارجاع رأی محکومیت علیه خود به همراه پرونده سعیده شفیعی دیگر روزنامه‌نگار آزاد به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد.

چندی پیش شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران،  خانم سلطان‌بیگی را به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری برای اتهام اجتماع و تبانی، ۸ ماه حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال ممنوعیت عضویت در گروه‌ها محکوم کرد.

نسیم سلطان‌بیگی روزنامه‌نگار و فعال مدنی شامگاه بیست و یکم دی‌ ماه ۱۴۰۱، هنگام خروج از کشور توسط ماموران اطلاعات سپاه در فرودگاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی حدود یک ماه بعد در ۱۷ بهمن‌ماه با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد. آخرین احضار خانم سلطان‌بیگی ۱۲ تیرماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری بود که رأی صادره از سوی این شعبه صادر شده است.

 

 






کارت

کارت