EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


عدم پرداخت دستمزد محمد حسین آجرلو روزنامه‌نگار اخراجی ایرنا بعد از ۵ ماه
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲

محمد حسین آجرلو، روزنامه‌نگار ورزشی‌نویس که در ماه‌های گذشته از خبرگزاری ایرنا به دلیل مواضع خود اخراج شده بود، از عدم پرداخت مطالبات خود ابراز انتقاد کرد.

بر اساس گزارش‌ها روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه آقای آجرلو با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: «دولت ابراهیم رئیسی دیروز ادعا کرد که هدیه روز خبرنگار با مبلغ ۲ میلیون تومان به حساب ۸۰۰۰ خبرنگار واریز شده. یعنی در مجموع ۱۶ میلیارد تومان. اما من پس از گذشت بیش از پنج ماه اخراج از ایرنا خبرگزاری دولت، هنوز مطالباتم را دریافت نکرده‌ام و هربار پیگیری می‌کنم می‌گویند بودجه نیست. »

گفتنی است محمدحسین آجرلو،  همسر نیلوفرحامدی، خبرنگار روزنامه شرق است که در نخستین روزهای اعتراضات سراسری در ایران و پس از مرگ مشکوک مهسا امینی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس گزارش‌ها از آغاز اعتراضات سراسری در ایران فشار بر اصحاب رسانه بیش از پیش افزایش یافته است. برخی روزنامه‌ها توقیف شدند، بسیاری از روزنامه‌نگاران اخراج شدند و مجوزها لغو شد.

همچنین بر طبق آمار رسمی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال حاضر ۷ روزنامه‌نگار از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعدد خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 

 






کارت

کارت