EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ارسال پرونده محکومیت سعیده شفیعی به دادگاه تجدیدنظر
سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار و نویسنده که سال گذشته و در جریان اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در دادگاه بدوی به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود از ارسال پرونده خود به دادگاه تجدید نظر خبر داد.

بر اساس این خبر خانم شفیعی روز دوشنبه ششم شهریورماه در صفحه شخصی خود نوشت: «پرونده‌ی ما به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران ارسال شد. شعبه‌ای که گفته می‌شود تایید نظر است نه تجدیدنظر.»

سعیده شفیعی پس از آزادی موقت از زندان از سوی دادسرا به تحمل۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری بابت اتهام اجتماع و تبانی، ۸ ماه حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال ممنوعیت عضویت در گروه‌ها محکوم شده است.

این روزنامه‌نگار که سابقه فعالیت در برخی وب‌سایت‌های خبری نظیر خبرگزاری برنا را داشته است دوم بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان منتقل شد و حدود دو هفته بعد در ۱۸ بهمن‌ماه با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. آخرین احضار سعیده شفیعی ۱۲ تیرماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری بود که رأی صادره از سوی این شعبه صادر شده است.

سعیده شفیعی همچنین در سال‌های اخیر نگارش و انتشار دو کتاب دختر پیچ و ایستگاه گورستان را به پایان رسانده است.






کارت

کارت