EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ممانعت از ادامه فعالیت آریا جعفری با ایسنا به دلیل فشارهای امنیتی
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲

آریا جعفری، عکاس خبری و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی که در جریان اعتراضات سراسری در ایران مدت چهار ماه را در زندان سپری کرده بود، از منع همکاری با خبرگزاری ایسنا به دلیل فشارهای یک نهاد امنیتی خبر داد.

بر اساس این خبر، روز یکشنبه پنجم شهریورماه آقای جعفری در صفحه شخصی خود نوشت: «بعد از حدود ۱۳ سال کار در خبرگزاری دانشجویان ایران با دستور و فشار یکی از نهاد‌ها به این رسانه، از ادامه همکاری با ایسنا منع شدم.»

به گفته این عکاس خبری آخرین گزارش تصویری او  در ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ روی خروجی ایسنا قرار گرفت و پس از آن از کار «تعلیق» شد و علیرغم پیگیری‌های همکارانش در «سرویس عکس تهران و اصفهان» بازگشت به کار و ثبت قرارداد جدید برای او «میسر نشد» و به همین سبب ناچار به ترک خبرگزاری ایسنا شده است.

آریا جعفری سوم مهرماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد. وی در هفدهم بهمن‌ماه با سپردن وثیقه و به طور موقت از زندان آزاد شد.

یک ماه بعد  رای بدوی این عکاس مطبوعاتی صادر شد که به موجب آن، وی در دادگاه به تحمل مجموعا هفت سال زندان، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در دادگاه کیفری و دوسال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

گفتنی است آریا جعفری سالهاست که بعنوان عکاس مطبوعاتی در رسانه‌های داخلی ایران فعالیت دارد و برنده جوایز مختلف عکاسی از جمله برگزیده‌ی دو دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران است

 

 






کارت

کارت