EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم شدید پنج خبرنگار در بنگلادش
شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲

اعضای جماعت اسلامی بنگلادش و سازمان دانشجویی آن، در آخرین ساعات چهاردهم اوت و ساعات اولیه روز بعدش، پس از مرگ رهبر مذهبی‌شان «دلاور حسین سعیدی»، به پنج خبرنگار تلویزیونی حمله کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) خواستار رسیدگی سریع به این حملات شد و اعلام کرد: «از مقامات مربوطه می‌خواهیم که عاملان این حملات وحشیانه را هر چه سریعتر بازداشت کنند و به دست عدالت بسپارند. این خبرنگاران صرفاً کار خود را انجام می‌دادند و حقایق زندگی یک رهبر مذهبی و اتهامات وارده به او را گزارش می‌کردند.»

این حملات پس از آن رخ داد که مانجو شانتو، خبرنگار تلویزیون جامونا، در یک برنامه زنده از بیرون بیمارستانی که سعیدی در آن درگذشت، وی را به عنوان یک جنایتکار جنگی محکوم کرد. پس از آن، گروهی از معترضان، شانتو را محاصره کردند و او را مورد آزار فیزیکی قرار دادند. چهار تن دیگر از کارکنان رسانه‌ها نیز در دقایق و ساعات بعدی مورد هجوم هواداران جماعت اسلامی قرار گرفتند. مهاجمان اقلام مختلفی از جمله یک دوربین، یک کوله‌پشتی و یک کیف پول را به سرقت بردند. به گفته رسانه‌ها، همه مجروحان در بیمارستان‌ها تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند و برخی از آن‌ها جراحات شدیدی داشتند.






کارت

کارت