EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


واکنش همسر نیلوفر حامدی به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

همسر نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق که از حدود ۱۰ ماه قبل در زندان به سر می‌برد با انتشار توییتی نسبت به اظهارات روز چهارشنبه سخنگوی قوه قضاییه ایران، واکنش نشان داد.

بر اساس این خبر محمد حسین آجرلو همسر نیلوفر حامدی با اشاره به سخن مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر عدم ارتباط بازداشت نیلوفرحامدی با مسائل خبرنگاری، نوشت: «امیدوارم در این گزارش به این سوالات هم پاسخ داده شود. اگر بازداشت نیلوفر حامدی به مرگ مهسا امینی ربطی نداشت، چرا دقیقا چند روز پس از این اتفاق بازداشت شد؟ چرا هم در بازجویی، هم در دادسرا و هم در دادگاه درباره این موضوع از او سوال شد؟ چرا بخشی از کیفرخواست پرونده به این موضوع اختصاص دارد؟ چرا دو نهاد امنیتی در بیانیه خود، اتهام نیلوفر را گرفتن عکس مهسا امینی روی تخت بیمارستان عنوان کردند؟.»

به گفته آقای آجرلو وکلای ما به استناد قرار غیرعلنی دادگاه، از بیان هرگونه جزییات منع شده‌اند اما سخنگوی قوه قضاییه قول گزارش کامل می‌دهد. گزارش، وقتی کامل است که اجازه بدهند وکلای نیلوفر هم راجع به پرونده صحبت کنند.

روز سه‌شنبه دهم مردادماه مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در تازه‌ترین نشست خبری خود با بیان اینکه بازداشت نیلوفر حامدی و الهه محمدی به «گزارش مرگ خانم مهسا امینی و حرفه خبرنگاری مرتبط نیست» گفت: «آنها به‌علت ارتباط با آمریکا بازداشت شده‌اند.»

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگاری هستند که برای نخستین بار گزارش و خبر درگذشت مهسا امینی را در بازداشتگاه گشت ارشاد منتشر کردند. این دو روزنامه‌نگار زن، در دو جلسه دادگاه جداگانه از سوی دادگاه انقلاب تهران محاکمه و منتظر صدور رأی بدوی هستند.

هرچند که در ماه‌های اخیر بسیاری از نهادها و افراد درخواست‌های مکرری برای برگزاری علنی دادگاه آین دو روزنامه‌نگار داشته‌اند، با این وجود دادگاه این دو روزنامه‌نگار در هشتم و نهم خردادماه و سوم و چهارم مردادماه به صورت غیر علنی و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز در تازه‌ترین بیانیه خود که در روزهای گذشته منتشر شد، ضمن ابراز انتقاد از برگزاری دادگاه‌های غیر علنی نیلوفر حامدی و الهه محمدی، خواستار آزادی آنها شد.

 

 

 






کارت

کارت