EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محرومیت مدیر مسوول روزنامه اعتماد از فعالیت‌های مطبوعاتی
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست بهروز بهزادی، فعال رسانه‌ای و مدیر مسوول روزنامه اعتماد با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه به محرومیت از مسوولیت‌های مطبوعاتی بدل از حبس محکوم شده است.

بر اساس این خبر آقای بهزادی، سردبیر و مدیر مسوول روزنامه اعتماد با شکایت قرارگاه ثارالله در شعبه ۹ کیفری ۱ تهران محاکمه و به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در بخشی از این حکم آمده است: دادگاه با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات، مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از هر نوع مسوولیت مطبوعاتی به مدت یک سال تبدیل کرد.

روز شنبه هفتم مردادماه روزنامه اعتماد در مطلبی با قلم آقای بهزادی نوشت: ۵۶ سال از زندگی‌ام را صرف خدمت به وطن در هیات روزنامه‌نگار کردم و اکنون به گفته قاضی سابقه‌دار شده‌ام.

گفتنی است یکی از احکام صادر شده علیه این فعال رسانه‌ای به دلیل مطلبی است با عنوان “تاوان در کنار مردم بودن” که اول آذرماه روزنامه اعتماد آن را منتشر کرد.

چندی پیش محمد جلیلیان وکیل دادگستری و مسوول امور حقوقی روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «پس از حوادث ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ رویکرد روزنامه اعتماد به دنبال انعکاس نظرات کارشناسان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، تاریخی و… بوده و تلاش می‌کرد نقش توازن‌بخشی در بهبود و آگاهی‌بخشی پیرامون شرایط پیش آمده داشته باشد. اما متاسفانه بابت این رویکرد، روزنامه اعتماد مورد هجمه فراگیر و وسیع قرار گرفت و شکایت‌های عدیده‌ای توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران علیه روزنامه اعتماد از باب عنصر مادی نشر اعلام شد».

بنا به آمار کارشناسان از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی تاکنون روند فشار بر مطبوعات و اهالی رسانه بسیار سرکوبگرانه بوده و روزنامه‌نگاران زیادی نیز به زندان رفتند.

بر اساس اعلام رسمی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال حاضر ۸ روزنامه‌نگار در زندان هستند. فدراسیون تاکنون در بیانیه‌های متعددی ضمن محکومیت سرکوب رسانه‌ای خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران دربند شده است.

 

 

 






کارت

کارت