EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


صدور قرار جلب دادرسی منصور ایرانپور
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲

منصور ایرانپور، روزنامه‌نگار رسانه‌های محلی کرمان که به تازگی و بعد از تحمل یکسال حبس از زندان آزاد شده است، بار دیگر به دلیل اتهام انتسابی نشر اکاذیب به دادسرا احضار شد.

بر اساس این خبر، قرار جلب دادرسی آقای ایرانپور از سوی شعبه یازدهم دادسرای کرمان صادر شد و دادگاه رسیدگی به پرونده این روزنامه‌نگار نیز صبح امروز شنبه هفتم مردادماه، در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ کرمان برگزار شد.

هر چند که از علت دقیق احضار این خبرنگار اطلاعی در دست نیست اما بر اساس قرار صادره از سوی دادسرای کرمان که تصویر آن در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، به نظر می‌رسد صحبت‌های وی در یک ویدئو و گزارش پلیس فتای جیرفت دلیل اتهام انتسابی نشر اکاذیب به وی باشد.

پیش از این نیز این‌روزنامه نگار و فعال رسانه ای، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شهرستان جیرفت به ریاست قاضی مسلم‌ سالاری از بابت اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار تصاویر و عکس خلاف عفت عمومی، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی شد.

این حکم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان عینا تائید و به منصور ایران پور ابلاغ و در خرداد ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به دفتر رئیس دادگستری استان کرمان بازداشت و به زندان استان کرمان، منتقل شد و پس از سپری کردن دران حبس ۱ ساله خود در خرداد ماه ۱۴۰۲، آزاد شد.

 






کارت

کارت