EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله مسلحانه به یک عکاس و خانواده‌اش در فیلیپین
پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲

جاشوا ابیاد(Joshua Abiad)، عکاس خبرنگار یک رسانه آنلاین، در ۲۹ ژوئن، به همراه سه تن از بستگانش، از جمله برادرزاده چهارساله‌اش، در شهر کوئزون هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند. این حمله، موجب اصابت دو گلوله به خود خبرنگار و مرگ برادرزاده‌اش شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین (NUJP) این حمله خشونت‌آمیز را محکوم کردند و از مقامات خواستند که تحقیقات فوری و کاملی در مورد این حادثه انجام دهند تا از اجرای عدالت اطمینان حاصل کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین اعلام کرد: «این تلاش فجیع برای حمله به خبرنگار و خانواده‌اش بار دیگر نشان‌دهنده  محیط خطرناک برای کارکنان رسانه‌ها در فیلیپین است. امنیت همه کارکنان رسانه باید تضمین شود.»

فدراسیون همچنین افزود: «قانون فعلی کشور برای مبارزه با مواد مخدر و استفاده از خبرنگاران شاغل به‌عنوان شاهد در دادگاه‌ها، آن‌ها را در معرض خطر تلافی قرار می‌دهد.»

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین نیز در این رابطه اعلام کرد: «تیراندازی به یک کارمند رسانه هیچ توجیهی ندارد. موافقت با حضور به‌عنوان شاهد در دادگاه در جریان عملیات مواد مخدر قابل‌ستایش است و بدون شک به دلیل احساس وظیفه مدنی انجام می‌شود، اما ما مدت‌هاست که نسبت به این عمل هشدار داده‌ایم؛ زیرا همکاران ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

فیلیپین به دلیل قتل‌های مداوم و ارعاب روزنامه‌نگاران و مصونیت از مجازات، همچنان یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای روزنامه‌نگاران است.






کارت

کارت