EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هدف قرارگرفتن روزنامه‌نگاران توسط تک‌تیراندازان اسرائیلی
یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲

چندین روزنامه‌نگار که در سوم ژوئیه، در حال گزارش عملیات نظامی گسترده اسرائیل در جنین فلسطین بودند، مستقیماً مورد هدف تک‌تیراندازان اسرائیلی قرار گرفتند. این روزنامه‌نگاران  همگی از وسایل ایمنی و تجهیزاتی با عنوان «پرس» استفاده کرده بودند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS)، این هدف قراردادن عمدی روزنامه‌نگاران را به‌شدت محکوم کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همچنین یادآور شد که این اولین‌بار نیست که کارکنان رسانه در جنین مورد هدف قرار می‌گیرند. در ۱۹ ژوئن، حازم ناصر، خبرنگار و فیلم‌بردار شبکه تلویزیونی الغد، با وجود پوشیدن جلیقه‌ای با عنوان «پرس»، هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این خصوص گفت: «از اسرائیل می‌خواهیم که از خبرنگاران به‌عنوان هدف استفاده نکند. یک‌بار دیگر تعهد بین‌المللی اسرائیل در مورد آزادی مطبوعات و حقوق بشر را  یادآوری می‌کنیم. این حملات مداوم علیه مطبوعات باید فوراً متوقف شوند.»

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین نیز از همه خبرنگاران خواست تا اقدامات احتیاطی و پوشیدن تجهیزات ایمنی حرفه‌ای را انجام دهند.






کارت

کارت