EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ژینا مدرس‌گرجی آزاد شد
سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲

ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان که از حدود ۳ ماه قبل از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شده بود، پس از چند بار تمدید قرار بازداشت موقت، سرانجام روز گذشته با قید وثیقه آزاد شد.

بر اساس گزارش‌ها، روز دوشنبه ۱۲ تیرماه خانم مدرس‌گرجی که در طول مدت بازداشت چندین بار به دادسرای عمومی و انقلاب سنندج انتقال و به «همکاری با دولت متخاصم»، «نشر اکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیتی ملی» از طریق تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونی متهم شده بود، با قید وثیقه سنگین ۵ میلیارد تومانی به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

ژینا مدرس‌گرجی روز دوشنبه ٢١ فروردین ١۴٠٢، توسط نیروهای اداره اطلاعات در مسیر برگشت از کتاب‌فروشی محل کارش به منزل ربوده شد.

پیش از این نیز خانم مدرس گرجی اسفندماه گذشته بازداشت و به اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی و عضویت در آن متهمم شده بود.

گفتنی است ژینا مدرس گرجی  در آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در روز  ۳۰ شهریور بازداشت شده بود.

وی متعاقب ۴۰ روز بازداشت در بند زنان زندان سنندج، روز ۸ آبان سال گذشته با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

 






کارت

کارت