EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آخرین وضعیت کامیار فکور روزنامه‌نگار حوزه محیط زیست در زندان
سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲

وکیل کامیار فکور، خبرنگار حوزه محیط زیست با بیان اینکه در پرونده موکلش اعمال سلیقه شخصی جای قانون را گرفته است، از پیگیری‌ پرونده و اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور خبر داد.

روز دوشنبه دوازدهم تیرماه عرفان کرم ویسی، وکیل آقای فکور در گفتگویی با روزنامه شرق، ضمن انتقاد از نحوه برخورد با پرونده موکلش از سوی مراجع قضایی، گفت: «متأسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. دو سری دفتر دادستانی نامه زده است که  کامیار به همراه همسرش سروناز احمدی (فعال کارگری) مشمول عفو می‌شوند و اگر مقدمات لازم فراهم شود، آنها آزاد می‌شوند، اما متأسفانه سرپرست دادسرای شهید مقدس اوین با این مسئله مخالفت کردند و گفتند در رأی سروناز و کامیار قید شده که این دو نفر مشمول عفو نمی‌شوند. سری دومی که دفتر دادستانی نامه زد و خواستار اطلاع از دلیل عدم عفو این دو نفر شد، به بنده گفتند دلیلی ندارد که بخواهیم به شما بابت این موضوع جوابی بدهیم و دلیل عدم عفو سروناز احمدی و کامیار فکور را به شما یا هر مرجع دیگری اعلام کنیم! گفتند صرفا همان نیم‌خطی که قید شده است «نام‌بردگان مشمول عفو مقام معظم رهبری نمی‌باشند» برای اطلاع شما کافی است. 31 خرداد این پاسخی بود که بنده دریافت کردم».

«کامیار در پرونده گذشته‌اش هم منع تعقیب خورده‌ بود. چون محکومیت کیفری مؤثر نداشتند، انتظار نداشتیم که رأی آنها قطعی شود و به زندان منتقل شوند.»

آقای کرم ویسی همچنین در خصوص پیگیری وضعیت آزادی کامیار فکور گفت: «در این دو ماه خیلی پیگیری کردیم، از دفتر دادستانی گرفته تا دفتر رئیس قوه قضائیه و حتی برخی نهادهای حقوق‌بشری و انجمن‌های مختلف. بااین‌حال، متأسفانه با برخوردهای خوبی مواجه نشدیم، هم بنده و هم خانواده‌های سروناز و کامیار»

گفتنی است کامیار فکور، خبرنگار خبرآنلاین و برخی وب‌سایت‌های فعال کارگری است که سابقه بازداشت و زندانی در دو مقطع را نیز داشته است که اولین آنها به اسفند ۱۳۹۹ و تجمع کارگران در اعتراض به وضعیت دستمزدها بازمی‌گردد.

وی همچنین یک بار نیز به‌خاطر فعالیت‌هایش به‌عنوان روزنامه‌نگار در حوزه‌ اقتصاد محیط‌ زیست و انتشار آثار هنری‌اش در فضای مجازی بازداشت شده بود.

 

 






کارت

کارت