EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


عدم اجازه ملاقات نیلوفرحامدی با وکیل علیرغم درخواست کتبی
پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲

با گذشت بیش از ۹ ماه از بازداشت نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق و برگزاری یک جلسه دادگاه، وضعیت این روزنامه‌نگار در هاله‌ای از ابهام است.

بر اساس گزارش‌ها خانم حامدی که به دلیل پوشش اخبار مربوط به درگذشت مهسا امینی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شده، در روزهای اخیر اجازه دسترسی به وکلای خود را نداشته است.

روز چهارشنبه هفتم تیرماه محمد حسین آجرلو، همسر این روزنامه‌نگار زندانی، در یک پست اینستاگرامی نوشت: «نیلوفر در هفته‌های اخیر درخواست دیدار با وکلای خود را هم به صورت کتبی ارائه کرده است اما حتی به این درخواست هم پاسخی نداده‌اند.»

وی همچنین ضمن انتقاد از رئیس قوه قضائیه نوشته است که وی «با ردیف‌ کردن اعداد مختلف» سعی در ثابت کردن این موضوع دارد که نهاد تحت امرش با سرعت زیاد مشغول کار است اما «معلوم نیست چرا نمی‌خواهند به پرونده نیلوفر رسیدگی شود.»

به گفته آقای آجرلو، مقامات ایران منتظرند تا نام نیلوفر حامدی فراموش شود چرا که نیلوفر در هفته‌های اخیر درخواست دیدار با وکلای خود را هم به صورت کتبی ارائه کرده، اما حتی به این درخواست هم پاسخی نداده‌اند.

گفتنی است نیلوفر حامدی و الهه محمدی از نخستین روزنامه‌نگارانی بودند که موضوع مرگ مشکوک مهسا امینی را پوشش دادند که آغازگر اعتراضات سراسری در ایران شد. مقامات ایران این دو روزنامه‌نگار را متهم به جاسوسی کردند. اتهامی که در ایران مجازات اعدام دارد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای خواستار برگزاری دادگاه علنی دو روزنامه‌نگار دربند شد و بار دیگر از مقامات ایران خواست تا همه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای را آزاد کنند.

 






کارت

کارت