EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پرداخت معوقات یازده روزنامه‌نگار با رای کمیسیون ملی روابط کار در فیلیپین
سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

در یک پیروزی مهم برای روزنامه‌نگاران در فیلیپین، کمیسیون ملی روابط کار (NLRC) ، به پرداخت دستمزد و معوقات یازده روزنامه‌نگار رسانه سان استار که پس از تعدیل از سال ۲۰۲۰ پرداخت نشده بود، رای داد.

این تعدیل نیرو در ژوئن ۲۰۲۰ به دلیل مشکلات مالی در پی همه‌گیری کووید-۱۹ صورت گرفته بود. پس از پرداخت‌نشدن حقوق و مزایا، یازده کارمند رسانه در فوریه ۲۰۲۱ شکایتی را علیه کارفرمایان سابق خود ثبت کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)  و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین (NUJP) با استقبال از تصمیم کمیسیون ملی روابط کار از رسانه سان استار خواستند که از تصمیم دادگاه تبعیت کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «رای کمیسیون ملی روابط کار برای پرداخت دستمزدها و مزایای معوقه خبرنگاران، پیروزی مهمی برای روزنامه‌نگاران است. مشکلات رسانه‌های خبری پس همه‌گیری کووید-۱۹  نباید منجر به بدرفتاری، عدم پرداخت یا استثمار خبرنگاران شود.»

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین نیز در این مورد اعلام کرد: «یازده کارمند شجاعانه به میدان آمدند تا با بی‌عدالتی که با آن مواجه بودند، مبارزه کنند و بدرفتاری گسترده‌ای را که در سازمان ادامه داشت، متوقف کنند. تلاش جمعی، انعطاف‌پذیری و تعهد آنها برای مبارزه در راه عدالت اکنون راه را برای بهبود شرایط کار برای سایر خبرنگاران نیز هموار کرده است.»






کارت

کارت