EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گزارش جدید رویترز: رسانه‌ها باید خود را با نسل‌های جدید تطبیق دهند
سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

موسسه ی رویترز، با همکاری دانشگاه آکسفورد، گزارش جهانی اخبار دیجیتال ۲۰۲۳ را در ۱۴ ژوئن منتشر کرد . گزارش امسال ۴۶ کشور را پوشش می‌دهد و بر اساس نظرسنجی یوگاو(YouGov) از بیش از ۹۳۰۰۰ کاربر تهیه شده است.

در این گزارش آمده است که: «ناشران، پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک ، اسنپ چت و اینستاگرام را که در میان جمعیت‌ جوان‌تر محبوب هستند، در اولویت قرار می‌دهند؛ اما مطمئن نیستند که چگونه نشریات خود را با این پلتفرم‌های جدید تطبیق دهند. آن‌ها در حال بررسی محصولات ویدیویی هستند.»

گزارش ادامه داده که «اعتماد عمومی به اخبار همچنان رو به کاهش است. همراه با افزایش هزینه‌های چاپ، خبرگزاری‌ها باید راه‌های جدیدی برای پاسخگویی به تقاضای جامعه بیابند. چشم‌انداز رسانه‌ها به دنبال تقاضای مخاطبین جوان‌تر به سمت یک محیط دیجیتال، در حال تغییر است.»

این گزارش می‌افزاید: «کاربران تیک تاک ، اینستاگرام و فیس‌بوک، پست‌های سرگرم کننده یا طنز درباره اخبار را ترجیح می‌دهند؛ در حالی که کاربران توییتر بیشتر به سمت اخبار سیاسی و تجاری گرایش دارند.

اجتناب از اخبار یا خستگی خبری ، نیاز به یافتن منابع جدید درآمدی برای رسانه‌ها (عضویت پولی یا اشتراک) و  هوش مصنوعی از دیگر موضوعات ذکر شده در این گزارش، هستند.






کارت

کارت