EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت مجدد فهد الارحبی، روزنامه‌نگار یمنی توسط حوثی‌ها
دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲

فهد الارحبی، روزنامه‌نگار یمنی، در پنجم ژوئن، پس از دریافت تماس‌ها و احضارهای متعدد از سوی سرویس امنیتی و اطلاعاتی در یمن توسط سرویس‌های امنیتی حوثی‌ها دستگیر شد و مستقیماً به زندان منتقل شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سندیکای روزنامه‌نگاران یمن (YJS) آزار و اذیت بی‌وقفه علیه الارحبی را محکوم کردند و خواستار آزادی فوری همه روزنامه‌نگاران در یمن شدند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «وضعیت روزنامه‌نگاران و آزادی مطبوعات در یمن روزبه‌روز نگران‌کننده‌تر می‌شود و تلاش‌های مکرر و منظم برای سرکوب گزارش‌های انتقادی، ظالمانه است. دستگیری و زندانی‌شدن خودسرانه همکارمان، فهد الارحبی، بار دیگر نشان‌دهندهٔ ترساندن و ارعاب خبرنگاران در این کشور است.»

پیشتر، در ژوئیه سال گذشته، این روزنامه‌نگار پس از انتشار مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود در مورد مستندسازی و انتقاد از حملهٔ سازماندهی شده توسط حوثی‌ها در شهر عمران، دستگیر شده بود.

از اوایل ماه ژوئن امسال، حداقل پنج حکم بازداشت علیه روزنامه‌نگاران به دلیل تحقیق در مورد فساد در دستگاه قضایی صنعا، پایتخت یمن، صادر شده است و وضعیت روزنامه‌نگاران و آزادی مطبوعات در یمن روزبه‌روز بدتر می‌شود.






کارت

کارت