EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پیگرد قضایی چهار روزنامه‌نگار در پاکستان
دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲

پس از دستگیری عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، مقامات پاکستانی علیه چهار روزنامه‌نگار مستقر در خارج از کشور به اتهام تحریک ناآرامی در سراسر پاکستان در نهم ماه مه پرونده تشکیل دادند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) اتهامات علیه شاهین صهبایی، وجهت سعید خان، صابر شاکر و معید پیرزاده را محکوم کردند و از مقامات خواستند که به هدف قراردادن خبرنگاران پایان دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «از آن جا که اتهامات فتنه‌انگیزی، تروریسم و ​​توطئه همچنان علیه روزنامه‌نگاران پاکستانی در داخل و خارج از کشور مطرح می‌شود؛ نگران پیامدها برای آزادی رسانه‌ها و آزادی بیان در پاکستان است.»

فدراسیون همچنین از مقامات پاکستانی خواست که فوراً تمام اتهامات علیه روزنامه‌نگاران معید پیرزاده، صابر شاکر، وجهت سعید خان و شاهین صهبایی را لغو کنند.

رئیس و دبیرکل اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) نیز دراینباره اعلام کردند:«ما نگران رویه دولت در تشکیل پرونده علیه خبرنگاران هستیم؛ زیرا آزادی بیان را مختل می‌کند. اگر دولت در هدف قراردادن روزنامه‌نگاران پافشاری کند، اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان به‌شدت به این رفتار نامطلوب سازمان‌های دولتی اعتراض خواهد کرد.»






کارت

کارت