EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گلوله باران روزنامه‌نگاران فلسطینی در بحبوحه تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری
یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲

حازم ناصر، خبرنگار و تصویربردار شبکه تلویزیونی الغد، در  ۱۹ ژوئن، در جریان یورش در جنین در شمال کرانه باختری، با وجود پوشیدن جلیقه‌ خبرنگاری، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد. از اوایل ژوئن، حداقل سه خبرنگار در اثر تیراندازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن زخمی شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی (PJS) هدف‌گیری سیستماتیک روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های فلسطینی را محکوم کردند و از مقامات اسرائیلی خواستند که فوراً حملات خود به روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها را متوقف کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این رابطه گفت: «حمله اسرائیل به روزنامه‌نگاران فلسطینی غیرقابل‌قبول است و تلاشی آشکار برای سرکوب گزارش رسانه‌ها در میدان است. ارتش اسرائیل باید فوراً به فرهنگ معافیت از مجازات کسانی که به روزنامه‌نگاران حمله می‌کنند، پایان دهد. »

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی با صدور بیانیه‌ای با خبرنگاران مجروح ابراز همبستگی کرد و اعلام کرد: «ما تلاش‌ خود را برای محاکمه عاملان این جنایات و کشاندن آنها به دادگاه کیفری بین‌المللی دوبرابر خواهیم کرد. خشونت علیه خبرنگاران نباید بدون مجازات بماند.»






کارت

کارت