EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت بین‌المللی حمله به یک روزنامه‌نگار در ترکیه
یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲

سینان آیگول (Sinan Aygül) ، رئیس انجمن روزنامه‌نگاران بیتلیس، در توییتی نوشت در  ۱۷ ژوئن، نیروهای امنیتی که توسط شهردار گماشته شده بودند، در وسط خیابان به او حمله فیزیکی کرده‌اند.

در این حمله، آیگل را تهدید به مرگ کردند و به او هشدار دادند که گزارشی درباره شهردار منتشر نکند. آیگول بر اثر جراحات وارده در بیمارستان بستری شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در کنار سازمان‌های جهانی آزادی رسانه، آزادی بیان و حقوق بشر از جمله: عفو بین‌الملل ترکیه، مؤسسه بین‌المللی مطبوعات (IPI)، اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه (TGS)، انجمن مطالعات رسانه و حقوق و شبکه خبرنگاران ایمن (MLSA) در بیانیه‌ای مشترک حمله وحشتناک به سینان آیگول، روزنامه‌نگار، را  محکوم کردند.

در این بیانیه، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در کنار سازمان‌های جهانی دیگر اعلام کردند: «ما در همبستگی با آیگول و تمام روزنامه‌نگارانی که به دلیل گزارش‌های خود با تهدید و حملات مواجه می‌شوند، ایستاده‌ایم. ما از مقامات می‌خواهیم که این جنایت را به طور کامل بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که همه کسانی که مسئول این حمله بوده‌اند به طور کامل پاسخگو باشند و خبرنگاران بتوانند آزادانه و ایمن وظایف خود را انجام دهند.»






کارت

کارت