EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه‌نگاران زن سوئیسی برای شرایط کاری بهتر اعتصاب کردند
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

اعتصاب چهارشنبه ۱۴ ژوئن در سوئیس برای  شرایط کاری بهتر برای زنان از جمله زنان شاغل در بخش رسانه است. چهار سال پس از اولین اعتصاب ملی فمینیستی در سال ۲۰۱۹، زنان همچنان خواستار حمایت بیشتر در برابر آزار و اذیت و روزنامه‌نگاری عاری از تبعیض جنسی و نژادپرستی هستند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و شورای جنسیت آن، حمایت کامل خود را از همکاران سوئیسی خود اعلام کردند و در بیانیه‌ای که در ۱۳ ژوئن منتشر شد، شورای جنسیت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نسبت به کاهش حقوق زنان در سراسر جهان ابراز نگرانی کرد و بر نیاز فوری به برداشتن گام‌های مشخص برای پایان‌دادن به تبعیض جنسیتی و نژادپرستی تأکید کرد.

فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا (EFJ) و گروه تخصصی آن در مورد جنسیت و تنوع (GENDEG)  نیز، از همه روزنامه‌نگاران اعتصاب‌کننده برای برابری حمایت کرده و اعلام کردند: «در سال ۲۰۲۳ دیگر نمی‌توانیم نابرابری جنسیتی را در اتاق‌های خبر بپذیریم. ما در کنار زنان روزنامه‌نگار سوئیسی می‌ایستیم تا برای حقوق خود بجنگیم و به سمت برابری واقعی در رسانه‌ها پیش برویم. در ۱۴ ژوئن، ما از همه روزنامه‌نگاران اروپایی می‌خواهیم تا در رسانه‌های اجتماعی از همکاران سوئیسی خود حمایت کنند.»






کارت

کارت