EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


واکنش مدیرمسول هم‌میهن و رئیس سابق انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به ادامه بازداشت و احضار مجدد روزنامه‌نگاران
یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

به دنبال افزایش فشارها بر روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در هفته‌های گذشته و ادامه بازداشت ۹ ماهه نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه‌نگار شرق و هم‌میهن، غلامحسین کرباسچی، مدیرمسول روزنامه هم‌میهن و عباس عبدی، رئیس سابق انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، خواستار پاسخگویی رئیس قوه قضائیه ایران شدند.

غلامحسین کرباسچی، مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن در مصاحبه با روزنامه متبوع خود در روز شنبه ۲۰ خرداد، ضمن انتقاد شدید از ادامه بازداشت الهه محمدی و نیلوفرحامدی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: «اگر امروز رئیس دستگاه قضا از امیدواری سخن می‌گوید، تمام عرض ما این است که، آقای اژه‌ای بسم‌الله. در گام اول بیایید تمام حرف‌های امیدوارکننده‌ای که به مردم زده‌اید را برررسی کنید که چند درصد آن اتفاق افتاده است؟ بررسی شود خبرنگاران روزنامه هم‌میهن و شرق به چه جرمی بیش از  ۸  ماه است که در زندان هستند. توضیح داده شود که این دو روزنامه‌نگار چه جرمی خلاف قانون انجام داده‌اند؟ چرا باید خانواده‌های این دو روزنامه‌نگار این نگرانی را تحمل کنند و این بازداشت موجب بیمار شدن والدین آنها شود؟ این دو نفر چرا باید برای تهیه یک گزارش به زندان بروند؟ به‌فرض که این گزارش یا هر چیزی در روزنامه چاپ نمی‌شد، بسیاری از مسائل اگر در نشریات و رسانه‌ها منتشر نشود، قطعاً در فضای مجازی بازنشر داده می‌شود.»

از سوی دیگر عباس عبدی، رئیس سابق انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران هم در یادداشتی که روزنامه اعتماد منتشر کرده، با بیان اینکه احضار مجدد روزنامه‌نگاران بعد از آزادی بی‌اعتبار شدن نتیجه صدور و اجرای فرمان عفو است، نسبت به این اقدام ابراز انتقاد کرد.

آقای عبدی در یادداشت خود نوشت: «مساله عفو را باید از اختیارات کارشناسان و ضابطین خارج کرد و قاضی صادرکننده حکم یا مرجع دیگری که قانون و دستگاه قضایی تعیین می‌کند و اتهامات پرونده را با ضوابط عفو تطبیق دهند. امیدوارم که آقای اژه‌ای ریاست قوه، در این‌خصوص شفاف و روشن نظر خود را اعلام نمایند».






کارت

کارت