EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دستگیری یک تهیه‌کننده تلویزیونی در پاکستان
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

در روز 6 ژوئن، زبیر انجم(Zubair Anjum)، تهیه کننده تلویزیونی شبکه  ژئو نیوز، توسط افسران مسلح، در کراچی بازداشت شد. خانواده انجم در حین بازداشت او مورد تعرض قرار گرفتند و در ضمن، تلفن او و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته محله زندگی او، توسط افسران مصادره شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ناپدیدشدن این روزنامه‌نگار را محکوم کرد و اعلام کرد: «تعداد فزاینده دستگیری روزنامه‌نگاران عمیقاً نگران‌کننده است و نشان‌دهنده تجاوز به آزادی بیان و آزادی مطبوعات در پاکستان است.»

فدراسیون همچنین از مقامات پاکستانی خواست که بازداشت خودسرانه روزنامه‌نگاران را متوقف کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها بتوانند بدون ترس از دستگیری، خشونت یا سایر مجازات‌ها فعالیت کنند.

پلیس کراچی اعلام کرده که دستگیری زبیر انجم به دستور پلیس نبوده و تحقیقات در مورد این دستگیری ادامه دارد.

دستگیری انجم آخرین مورد از سری بازداشت‌ها در پاکستان در یک ماه گذشته همزمان با ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی گسترده پس از دستگیری عمران خان نخست‌وزیر سابق در 9 مه روی داده است.

رئیس و دبیرکل اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) نیز بازداشت ناعادلانه کارکنان رسانه را محکوم کردند و گفتند: «اگر کسی کار غیرقانونی انجام داده است، باید متهم و بازداشت شود و به طور قانونی با او برخورد شود.»






کارت

کارت