EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

کرسنسیانو بوندوکین، مجری رادیویی، توسط افراد مسلح موتورسوار در استان اورینتال میندوروی فیلیپین کشته شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین (NUJP) شدیدا این قتل را محکوم کردند و از مقامات خواستند که تحقیقات فوری و کامل را برای محاکمه مجرمان انجام دهند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «قتل فجیع روزنامه‌نگار کریس بوندوکین نقض غیرقابل‌قبول آزادی مطبوعات و آزادی بیان است.»

وی همچنین افزود: «روزنامه‌نگاران روستایی و منطقه‌ای در فیلیپین باید بتوانند با خیال راحت و بدون مواجهه با خشونت، ارعاب و تهدیدهای نامتناسب، گزارش دهند.»

کریس بوندوکین  در اوایل صبح روز ۳۱ مه در خارج از خانه خود در شهر کالاپان توسط افراد مسلح ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. بر اساس گفته پلیس دو مرد ناشناس سوار بر موتورسیکلت به بوندوکین نزدیک شدند و یکی از مهاجمان به قفسه سینه او شلیک کرد.

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین نیز دراین‌رابطه اعلام کرد: «اگرچه انگیزه‌های پشت حمله به بوندوکین هنوز مشخص نیست و تحقیقات پلیس در حال انجام است، این قتل نشان می‌دهد که روزنامه‌نگاری در فیلیپین همچنان یک حرفه خطرناک است.»

این اتحادیه همچنین از دولت مارکوس و گروه ویژه ریاست‌جمهوری در زمینه امنیت رسانه خواست تا با پایان‌دادن به معافیت از مجازات عاملان حملات علیه روزنامه‌نگاران، شاخص آزادی مطبوعات فیلیپین را ارتقا دهند.






کارت

کارت