EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تداوم بازداشت و بی‌خبری از ژینا مدرس گرجی روزنامه‌نگار کرد
جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

با گذشت بیش از سه هفته از بازداشت ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار وفعال مدنی که در سنندج توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شد، گزارش‌ها از بی‌خبری  و عدم اطلاع از محل دقیق نگهداری وی حکایت دارد.

روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه خبرگزاری هه نگاه که اخبار مربوط به کردستان را پوشش می‌دهد به نقل از اعضای خانواده این روزنامه‌نگار اعلام کرد که وی توسط اداره اطلاعات سنندج نگهداری می‌شود و برای اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این روزنامه‌نگار در طول مدت بازداشت اخیر خود، علاوه بر محروم شدن از داشتن ملاقات حضوری با خانواده از هرگونه تماس با آن‌ها نیز منع شده است.

ژینا مدرس‌گرجی در دوشنبه ٢١ فروردین ١۴٠٢، توسط نیروهای اداره اطلاعات در مسیر برگشت از کتاب‌فروشی محل کارش به منزل ربوده شد.

پیش از این نیز خانم مدرس گرجی اسفندماه گذشته بازداشت و به اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی و عضویت در آن متهمم شده بود.

گفتنی است ژینا مدرس گرجی  در آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در روز  ۳۰ شهریور بازداشت شده بود.

وی متعاقب ۴۰ روز بازداشت در بند زنان زندان سنندج، روز ۸ آبان سال گذشته با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.






کارت

کارت