EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احضار سه روزنامه‌نگار زن به دادسرای اوین
پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

با وجود درخواست فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) از مقامات ایران مبنی بر آزادی روزنامه‌نگاران و توقف سرکوب رسانه‌ها، سعیده شفیعی، مهرنوش زارعی و نسیم سلطان بیگی سه روزنامه‌نگار زن ساکن تهران به دادسرای زندان اوین احضار شده‌اند.

این سه روزنامه‌نگار که در جریان اعتراضات سراسری پس از مرگ مشکوک مهسا امینی بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بودند، حالا طی ابلاغیه‌های جداگانه‌ای برای ارائه آخرین دفاع احضار شده‌اند.

قوه‌قضاییه در ابلاغ صادر شده برای این روزنامه‌نگاران به آن‌ها از تاریخ صدور ۵ روز فرصت داده است تا برای ارایه آخرین دفاع، به دادسرای اوین مراجعه کنند.

از جمله اتهاماتی که این روزنامه‌نگاران با آن مواجه هستد می‌توان به «تبلیغ علیه نظام» اشاره کرد که مصداق طرح این اتهام «نوشته‌های مختلف آنان» عنوان شده است.

نسیم سلطان بیگی، روزنامه‌نگار در دی‌۱۴۰۱، هنگامی که قصد سفر به خارج از ایران را داشت در فرودگاه بین‌المللی تهران بازداشت شد.

سعیده شفیعی و مهرنوش زارعی، دو روزنامه‌نگار شناخته شده دیگر نیز ۲ بهمن ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بودند.

پیشتر در روز پنجم اردیبهشت سخنگوی قوه‌قضاییه از صدور کیفرخواست علیه «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی»، روزنامه‌نگاران دو روزنامه «شرق» و «هم‌میهن» خبر داده بود.

 

 






کارت

کارت