EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


صدور کیفرخواست برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی
پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، سخنگوی قوه‌قضاییه ایران در نشست خبری از صدور کیفرخواست برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو خبرنگاری که به دلیل انتشار خبرهای اولیه در خصوص مهسا امینی، بیش از ۲۰۰ روز است که در بازداشت به سر می‌برند، خبر داد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه‌قضاییه ایران در این‌باره گفته: «کیفرخواست نیلوفر حامدی و الهام محمدی ۲۸ فروردین به متهمین و وکلای آن‌ها ابلاغ و به‌منظور رسیدگی به شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد.»

به گفته این مقام قضایی اتهام این خبرنگاران «همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده و گفته شده است که «پرونده در حال حاضر در اختیار وکلای متهمین است. پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک ماه پرونده تعیین وقت شود.»

«الهه محمدی»، خبرنگار روزنامه «هم‌میهن» و «نیلوفر حامدی»، خبرنگار روزنامه «شرق»، به‌دلیل انتشار تصویر و گزارش‌هایی که چگونگی کشته شدن و مراسم خاکسپاری مهسا امینی در رسانه‌ها، در همان روزهای آغازین اعتراضات پاییز سال گذشته دستگیر شدند.

صدور کیفرخواست علیه نیلوفر حامدی و الهه محمدی در حالی صادر شده است که روز گذشته فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار تازه بازداشت‌شده و سایر روزنامه‌نگاران زندانی در ایران شد.

آنتونی بلانگر خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران گفته بود:«فوراً همه روزنامه نگاران و کارکنان رسانه‌ای را که در زندان هستند آزاد کرده و سرکوب رسانه‌ها را متوقف کنند.»

از ابتدای اعتراضات از شهریورماه ۱۴۰۱ تاکنون بیش از یکصد روزنامه‌نگار بازداشت، احضار و بازجویی شده‌اند و از این تعداد همچنان ۱۸ روزنامه‌نگار پشت میله‌های زندان هستند.

 






کارت

کارت