EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های آرژانتین چهل‌وهشت روزنامه‌نگار را اخراج کرد
یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

در ساعات اولیه روز یکشنبه، شانزدهم آوریل روزنامه کلارین از طریق ایمیل اخراج حداقل چهل‌وهشت روزنامه‌نگار و کارمند را  به آنها اعلام کرد. این اتفاق چهار سال پس از آخرین موج بزرگ اخراج‌ها از این شرکت، که یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های رسانه‌ای در آرژانتین است، رخ می‌دهد.

 فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) این اقدام را محکوم کرد و همراه با اتحادیه مطبوعات بوئنوس آیرس (SiPreBA)  خواستار بازگرداندن فوری همه روزنامه‌نگاران اخراجی به کار شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران  اعلام کرد: «دیجیتالی کردن بخشی از فرایند رسانه نمی‌تواند بهانه‌ای برای شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای باشد تا نیروی کار خود را کاهش دهند، بلکه باید ابزاری برای بهبود شرایط کاری و توسعه روزنامه‌نگاری بهتر باشد. اخراج غیرموجه خبرنگاران به کیفیت اطلاعات آسیب می‌رساند و آزادی بیان را نقض می‌کند.»

علاوه بر پیامک اخراج، کارمندانی که اخراج نشده‌اند نیز یک پیام توسط هکتور آراندا، مدیرعامل شرکت دریافت کردند که در آن توضیح داده که این وضعیت به دلیل تسریع در انطباق با خواسته‌های روزنامه‌نگاری دیجیتال است.

کارلا گاودنسی، دبیر کل فدراسیون کارگران مطبوعاتی آرژانتین (FATPREN)، در این رابطه گفت: «اخراج‌هایی که توسط کلارین انجام شده است یک انگیزه سیاسی روشن دارد، این شرکت قصد دارد این واقعیت را نادیده بگیرد و قدرت‌نمایی کند. پیامی که آنها می‌خواهند برسانند این است که آنها قدرت دارند و حاضر نیستند با هیچ اتحادیه‌ای درباره دستمزد یا شرایط کار بحث کنند.»






کارت

کارت