EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار ایرانی مجددا بازداشت شد
پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

روز ۳۱ فروردین، «کیوان صمیمی» روزنامه‌نگار که به تازگی از زندان آزاد شده بود، مجددا بازداشت شده است. این خبر به عنوان زیرنویس شبکه «خبر» از تلویزیون دولتی ایران منتشر شده است. بر اساس گزارش‌ خبرگزاری‌های ایران، آقای صمیمی با اتهام ارتباط با گروه‌های خارج از ایران بازداشت شده است.

با این وجود در زیرنویس شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی آمده است که کیوان صمیمی را برای برگزاری جلساتی با یکی از «فرقه‌های ضاله تحت حمایت رژیم صهیونیستی» دستگیر کرده‌اند.

بازداشت کیوان صمیمی درست یک روز پیش از همایش «گفت‌وگو برای نجات ایران» که قرار است به شکل مجازی برگزار شود، اتفاق افتاد. کیوان صمیمی یکی از سخنران‌های این همایش است که پیش‌تر خبر این همایش و سخنران‌های آن، توسط تارنمای «کلمه» و برخی کنش‌گران در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

هنوز از نهاد بازداشت‌کننده و محل انتقال کیوان صمیمی اطلاعی در دست نیست. بر اساس آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با احتساب کیوان صمیمی، تاکنون شانزده روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران هستند. فدراسیون چندین بار خواهان آزادی همه روزنامهن‌نگاران زندانی و توقف سرکوب رسانه‌ها در ایران شده است.






کارت

کارت