EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گزارشی از چالش‌های رو به رشد روزنامه‌نگاران تبعیدی در هنگ‌کنگ
دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲

گزارش جدیدی توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) منتشرشده که چالش‌های مهم روزنامه‌نگاران تبعیدی هنگ‌کنگ را نشان می‌دهد و بر همین اساس فدراسیون خواستار حمایت بین‌المللی بیشتر از رسانه‌های تبعیدی هنگ‌کنگ شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همراه با اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا (NUJ)، اتحادیه‌ رسانه‌های آمریکا و کانادا و  سازمان رسانه، سرگرمی و هنر استرالیا (MEAA) در بیانیه‌هایی بر وجود خطر فروپاشی آزادی رسانه‌ها در هنگ‌کنگ تأکید کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران که از سال ۲۰۰۸ آزادی مطبوعات در هنگ‌کنگ و چین را از نزدیک زیر نظر داشته، ضمن حمایت مداوم از روزنامه‌نگاران تبعیدی هنگ‌کنگ، اعلام کرد: «امیدواریم این گزارش بتواند باعث ایجاد گفتگوهای ضروری شود و الهام‌بخش راهبُردها و برنامه‌های نوآورانه از سوی دولت‌ها، اتحادیه‌ها، سرمایه‌گذاران و سازمان‌های توسعه رسانه‌ها برای حمایت از روزنامه‌نگاران و رسانه‌های تبعیدی هنگ‌کنگ برای ارائه گزارش‌های مستقل باشد.»

این گزارش بر اساس نظرسنجی و مصاحبه با حداقل نود روزنامه‌نگار هنگ‌کنگی در بریتانیا، کانادا، تایوان، ایالات‌متحده و استرالیا  نوشته شده است. بر اساس این گزارش بیش از دویست نفر از روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگ از این کشور خارج شده‌اند. بااین‌حال روزنامه‌نگاران تبعیدی و رسانه‌ای تازه پدید آمده در خارج از هنگ‌کنگ برای ادامه کار با چالش‌های بزرگی نظیر دستمزدهای ناکافی، تلاش برای ایجاد ارتباطات، موانع زبانی و فقدان دانش یا علاقه به سیاست‌های محلی روبرو هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که دوسوم روزنامه‌نگاران پس از مهاجرت به خارج از کشور محبور شده‌اند کار خود را تغییر دهند.






کارت

کارت