EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احضار مریم وحیدیان به دادگاه با اتهام سنگین
سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

مریم وحیدیان، از روزنامه‌نگارانی که در جریان اعتراضات اخیر ایران بازداشت شده بود، برای برگزاری دادگاه در تاریخ ۲۹ فروردین به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب احضار شده است.

خانم وحیدیان، خبرنگار حوزه کارگری، شامگاه یکشنبه ششم آذرماه در تهران با ورود نیروهای امنیتی به منزلش، بازداشت شده بود و یک ماه در بازداشت موقت بود و علی‌رغم بخشنامه عفو عمومی مقامات قضایی ایران، برای دادگاه احضار شده است. اتهامات این روزنامه‌نگار «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» عنوان شده است. این روزنامه‌نگار  ممکن است با این اتهام به پنج سال زندان محکوم گردد.

پیشتر فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) با حمایت از درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران(TPJA) از مقامات ایرانی خواسته بود تا همه روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنند و سرکوب رسانه‌ها را متوقف و جریان آزاد اطلاعات را تضمین نمایند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «ما یک بار دیگر به مقامات ایرانی تعهدات بین‌المللی خود در قبال حقوق بشر و آزادی بیان را یادآوری می‌کنیم که همه شهروندان ایرانی از جمله روزنامه‌نگاران باید از آن برخوردار باشند.»






کارت

کارت