EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعقیب و آزار تعدادی از روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگی توسط افراد ناشناس
سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

تعدادی از روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگی از جمله اعضای رسانه‌های آزاد هنگ‌کنگ که محاکمه رسانه استندنیوز(Stand News) را پوشش می‌دادند، از سوی افرادی ناشناس تعقیب و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) از مقامات هنگ‌کنگ خواست تا تحقیقات سریعی را در این رابطه انجام دهند «تا همه کارکنان رسانه‌ها بتوانند کار خود را بدون آزار و بر اساس قانون اساسی هنگ‌کنگ انجام دهند.»

فدراسیون همچنین اعلام کرد: «روزنامه‌نگاران نباید با ترس از تعقیب و آزار و اذیت کار کنند. این حوادث علاوه بر احساس ترسی که در روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگی ایجاد می‌کند به وخامت وضعیت آزادی بیان در شهر می‌افزاید.»

در بیست و یکم ماه مارس، پس از جلسه دادگاه محاکمه استندنیوز، افراد ناشناس تعدادی از روزنامه‌نگاران و اعضای رسانه‌های آزاد هنگ‌کنگ را تعقیب کردند. سه روزنامه‌نگار دیگر که در جلسه دادگاه هم حاضر بودند در روزهای ۲۲و ۲۳ مارس مدعی شدند توسط افرادی که به نظر پلیس مخفی بودند، تعقیب شده‌اند. پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرده هنوز تحقیقات در مورد پرونده استندنیوز در جریان است و تا تکمیل تحقیقات نمی‌تواند جزئیات بیشتری فاش کند.






کارت

کارت