EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تیراندازی به خانه یک خبرنگار ارشد پاکستانی
پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

گروهی از مهاجمان ناشناس در ۲۱ مارس به سوی خانه سید یاسر شاه، روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی تیراندازی کردند. در این حمله به ساکنان خانه آسیبی نرسید و تنها خسارات تیراندازی بر ساختمان بر جای ماند.
سید یاسر شاه، از سال ۲۰۰۷ خبرنگار منطقه‌ای «اینترنشنال نیوز» و «جیو » در حوزه جنگ است و چندین بار تماس‌ها و نامه‌های تهدیدآمیزی از ستیزه جویان ناشناس دریافت کرده است.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) همراه با اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان (PFUJ) ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت‌آمیز برای ارعاب روزنامه‌نگاران، از مقامات پاکستانی خواستند تا تحقیقات فوری در مورد این حادثه انجام دهند.
همچنین فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه اعلام کرد: «تهدید و حمله علیه خبرنگاران غیرقابل قبول است و آزادی بیان را به شدت محدود می‌کند. روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها باید بتوانند بدون ترس از انتقام یا خشونت، گزارش دهند و وظایف خود را انجام دهند.
فدراسیون افزود: «ما از مقامات پاکستانی می‌خواهیم که از روزنامه‌نگاران در این کشور محافظت کنند و به تعهدات بین‌المللی خود تحت قانون اساسی پاکستان در مورد آزادی رسانه‌ها پایبند باشند.»






کارت

کارت