EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روز جهانی تراجنسیتی‌ها، لزوم حمایت از روزنامه‌نگاران ترنس‌جندر در رسانه‌ها
پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

روزنامه‌نگاری برای افراد ترنسجندر و همچنین پوشش اخبار مربوط به افراد تراجنسیتی و چالش‌های پیش روی اتحادیه‌های روزنامه‌نگاری با مشکلات و پیچیدگی‌های بسیاری مواجه است.
در فوریه دو حمله جداگانه یکی به اولین مجری خبری تراجنسیتی در پاکستان و دومی محکوم کردن رویکرد نیویورک تایمز در قبال روزنامه نگاران ترنسجندر از سوی همکاران این رسانه، بیش از پیش بر لزوم حمایت از این دسته از روزنامه‌نگاران می‌افزاید.
از سویی دیگر سازمان‌های دیگری مانند انجمن روزنامه‌نگاران ترنسجندر (TJA) در سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند که رسالت آن تأکید بر حمایت و ضرورت سازماندهی روزنامه‌نگاران ترنس در رسانه‌ها است.
دومینیک پرادالی، رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در رابطه با لزوم جلوگیری از تبعیض جنسیتی در میان خبرنگاران گفت: «منشور جهانی اخلاق فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بر اهمیت خبرنگاران برای جلوگیری از گسترش تبعیض جنسیتی تأکید می‌کند.»
رییس فدراسیون همچنین افزود: «روز جهانی تراجنسیتی‌ها در ۳۱ مارس، برای ما، به عنوان فدراسیون روزنامه‌نگاران، روز مهمی است. رسانه‌ها باید به تعهدات اخلاقی پایبند باشند و به حقوق اقلیت‌ها در جامعه احترام بگذارند.»






کارت

کارت