EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کیومرث پوراحمد کارگردان و منتقد سینمایی درگذشت
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، «کیومرث پوراحمد»، منتقد سینما و کارگردان صبح روز ۱۶فروردین ۱۴۰۱درگذشته است.
همسر این منقد سینمایی۷۴ ساله، در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها، این خبر را تایید کرد. خبرگزاری‌های رسمی به‌نقل از خانواده پوراحمد اعلام کرده‌اند که او صبح چهارشنبه ۱۶ فرودین در رشت بر اثر «ایست قلبی» از دنیا رفت، اما حساب کاربری مجلهٔ «فیلم امروز» در اینستاگرام دلیل مرگ او را «خودکشی» اعلام کرده است.
کیومرث پوراحمد متولد سال ۱۳۲۸ در اصفهان بود که در کارنامه حرفه‌ای خود، آثار ماندگاری همچون سریال‌های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» را داشت.
از او در روزنامه اطلاعات و مجله فیلم نوشته‌های زیادی در حوزه نقد فیلم منتشر شده است.

خودش در خاطره‌ای درباره‌ی حضور مطبوعاتی‌اش گفته بود: «در دوره‌ای یادم نیست چه شد که رفتم روزنامه اطلاعات. در صفحه فرهنگ و هنر می‌نوشتم که دکتر جواد مجابی آن زمان سردبیرش بود. همان دوره فریدون جیرانی هم آنجا بود و او را می‌دیدم. رسول صدرعاملی هم در صفحه حوادث کار می‌کرد که البته او را آن زمان نمی‌شناختم.»
خبرگزاری ایسنا درخصوص مرگ او نوشته است: کیومرث پوراحمد در کنار سینما، همواره انس و الفتی دیرینه با مطبوعات داشت. او حتی همین سال‌های آخر هم به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف در روزنامه‌ها و مجله‌ها می‌نوشت. به اعتقاد برخی بهاریه‌هایی که او در ویژه‌نامه‌ نوروزی مجله فیلم می‌نوشت، حتی از فیلم‌های متاخر او هم مهم‌تر و تاثیرگذارتر بود.






کارت

کارت