EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حداقل پنج خبرنگار اکوادوری بسته‌هایی حاوی مواد منفجره دریافت کردند
چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲

چند روز پیش لنین آرتیدا، مجری ایستگاه رادیویی اکواویزا، یک بسته حاوی یک فلش انفجاری دریافت کرد که زمانی که به رایانه وصل می‌شود، منفجر شد. علیرغم اینکه هیچ آسیب جدی گزارش نشده، اما این رویدادها تهدید و خطری آشکار برای آزادی رسانه‌های اکوادور است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران اکوادور (FENAPE)ضمن محکوم کردن این تهدیدات، از مقامات خواستند تا تحقیقات جامعی را برای یافتن عاملین ارسال این بسته‌های انفجاری انجام دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: «این اعمال خشونت آمیز نشان دهنده وخامت وضعیت اکوادور برای کار روزنامه‌نگاران است، دولت باید حق آزادی رسانه‌ها و حق مردم برای دسترسی آزاد به اطلاعات را تضمین کند و سریعا به این وضعیت رسیدگی کند.»

روزنامه‌نگاران از رسانه‌های مختلف طی روزهای اخیر پاکت‌هایی حاوی مواد منفجره را دریافت کردند که در فلش پنهان شده بود. فقط در مورد آرتیدا، دستگاه منفجر شده است و خوشبختانه آسیبی به این روزنامه‌نگار وارد نشده است.

فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران اکوادور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بارها از دولت ملی درخواست کرده‌ایم که اقدامات فوری برای مقابله با ناامنی انجام دهد، اما پاسخی به این درخواست ما که کل جامعه اکوادور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دریافت نکردیم.»

با این حال ریاست جمهوری اکوادور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حملات، اعلام کرد: «هر گونه تلاش برای ارعاب روزنامه‌نگاران و آزادی بیان، اقداماتی مذموم است که باید با سخت‌گیری تمام با عاملان آن برخورد شود.»

 






کارت

کارت