EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعلیق مجوز یک رسانه در پاکستان به دلیل پخش صحبت‌های عمران خان
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

مجوز کانال خبری آری‌نیوز(ARY News) به دلیل پخش صحبت‌های عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان، به حالت تعلیق درآمد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)  همراه با اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) از مقامات پاکستانی خواستند که فورا دستور تعلیق این رسانه را لغو کنند و مجوز این کانال تلویزیونی را بازگردانند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگان در این خصوص اعلام کرد: «تعلیق مجوز به منزله سلب آزادی رسانه‌ها و خلاف قوانین مندرج در قانون اساسی پاکستان است.»

فدراسیون همچنین افزود: «از دولت پاکستان می‌خواهیم که آزادی بیان را مطابق با قانون اساسی پاکستان و تعهدات بین‌المللی خود تضمین کند.»

این ممنوعیت توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های الکترونیکی پاکستان (PEMRA) به دلیل انتشار کلیپ‌های سخنرانی انتقادی عمران خان در لاهور صادر شده است.

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های الکترونیکی پاکستان در اعلامیه خود مدعی شده که آری نیوز، سخنرانی‌های عمران خان را علی‌رغم نفرت انگیزی و  اطلاعات نادرست، منتشر کرده است و آرامش عمومی را برهم زده است.

طبق گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آخرین  وضعیت آزادی مطبوعات در پاکستان، اعتماد عمومی به رسانه‌ها در این کشور، چندین سال است که به نقض آزادی اطلاعات، دستکاری و اجبار مقامات کاهش یافته است.

 






کارت

کارت