EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشف جسد یک روزنامه‌نگار در مکزیک
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱

پلیس مکزیک اعلام کرد که جسد پرز رومرو، خبرنگار مکزیکی که در دوازدهم فوریه مفقود شده بود را یک روز بعد در شهر تولا پیدا کرده است.

اگرچه هنوز شرایط مرگ آقای رومرو مشخص نشده، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و اتحادیه ملی سردبیران مطبوعات مکزیک از مسئولان خواستند سریعا تحقیقات جامعی در مورد مرگ این خبرنگار انجام دهند و انگیزه جنایت احتمالی و اینکه آیا مرگ او ارتباطی با حرفه خبرنگاری او داشته را مشخص کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران علاوه بر حمایت از درخواست اتحادیه ملی سردبیران مطبوعات مکزیک برای تحقیقات جامع پیرامون مرگ خبرنگار مکزیکی، خواست هیچ فرضیه‌ای در تحقیقات نادیده گرفته نشود.

فدراسیون اعلام کرد: «مکزیک یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای روزنامه‌نگاران است و نرخ معافیت از مجازات علیه روزنامه‌نگاران در این کشور به ۹۵ درصد می‌رسد، به همین دلیل ضروری است که مرگ اهالی مطبوعات با توجه ویژه به حرفه‌ی آنها بررسی شود.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین خواهان بهبود مکانیسم‌های حفاظتی و حمایت دولت مکزیک از کنوانسیون امنیت و استقلال روزنامه‌نگاران در سازمان ملل متحد شد.

پرز رومرو علاوه بر گزارش‌های اجتماعی از طریق کانال یوتیوبی الپرومرو، در رسانه سُن‌پُلیتیکو هم کار می‌کرد و دانشجوی ارتباطات و فرهنگ در دانشگاه مکزیکو سیتی بود.

 






کارت

کارت