EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حضور تعدادی از روزنامه‌نگاران مقابل زندان قرچک در حمایت از نیلوفر حامدی و الهه محمدی
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱

جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای با حضور در مقابل زندان قرچک ورامین از دو روزنامه‌نگار محبوس در این زندان حمایت کرده و خواهان ملاقات با آنها شدند.

بر اساس گزارش‌ها روز پنجشنبه چهارم اسفندماه جمعی از روزنامه‌نگاران به همراه محمد حسین آجرلو، همسر الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن و سعید پارسایی، همسر نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق در حمایت از این دو روزنامه‌نگار در مقابل زندان قرچک حاضر شدند.

پژمان موسوی، احسان پیربرناش، حامد شفیعی، لیلی فرهادی، بدرالسادات مفیدی، آزاده محمدی، مینا اکبری و الناز محمدی و .. برخی از روزنامه‌نگاران حاضر بودند.

گفتنی است پس از درخواست این روزنامه‌نگاران مبنی بر اجازه ملاقات حضوری با دو روزنامه‌نگار بازداشتی، تنها اجازه مکالمه تلفنی کوتاه صادر شد.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق روز پنجشنبه ۳۱ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

همسر خانم حامدی پیشتر در گفتگویی اعلام کرده بود که اتهام این روزنامه نگار بازداشتی «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت» عنوان شده است.

همچنین الهه محمدی روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن نیز که گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی منتشر کرده بود پس از احضار به دادسرا در راه رفتن به آنجا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد.

بر اساس گزارش‌ها از زمان مرگ مشکوک مهسا امینی و آغاز اعتراضات سراسری در ایران تاکنون بیش از ۷۷ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعدد خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 

 

 






کارت

کارت