EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درخصوص توقیف روزنامه سازندگی
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱

روز دوشنبه اول اسفندماه و در پی توقیف روزنامه سازندگی از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات، به دلیل آن‌چه که نشر شایعات خوانده شده بود، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این امر، واکنش نشان داد.

این تشکل صنفی در بیانیه خود با بیان اینکه توقیف روزنامه سازندگی جامعه رسانه‌ای کشور را شگفت زده کرد، این اقدام را پیامی متناقض با سیاست‌های قوه قضاییه و دولت، به جامعه خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «در زمانی که بیش از پیش آثار خسارت‌بار توقیف روزنامه‌ها بر مرجعیت رسانه‌ای نشریات داخلی و تبعات زیانبار آن بر ثبات اجتماعی آشکار شده است، بستن دهان رسانه‌های منتقد، تنها به پیچیده‌تر شدن مشکلات و بالا رفتن بی‌ثباتی اجتماعی منجر خواهد شد.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همچنین در ادامه با بیان این‌که «استنادات حقوقی این تصمیم نادرست است و وجاهت قانونی ندارد» از مدعی‌العموم خواست تا «جهت نقض حقوق اساسی مردم»،  موضوع را بررسی و  مانع از اقداماتی شود که به گفته آن‌ها تحت عنوان قانون و برای محدود کردن آزادی‌های مصرح در قانون انجام می‌شود.

انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران در پایان از نهادهای دولتی خواست تا  با درک دشواری اوضاع کشور،  بی‌درنگ به جبران این تصمیم غلط اقدام کنند.

گفتنی است هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه ـ اول اسفند ماه ـ خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد.

اکبر منتجبی سردبیر این روزنامه در گفتگویی با کانال تلگرامی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران علت این توقیف را انتشار تیتر خبری با عنوان «طغیان گوشت» که اشاره به افزایش قیمت گوشت داشت عنوان کرد.






کارت

کارت